Om welke kennis kan het gaan?
Bedrijven huren vaak vanuit een gevoel van onzekerheid langdurig externe expertise in. Volgens Triple A is in veel gevallen deze expertise slechts aan het begin van een traject noodzakelijk. Want door het traject op de juiste wijze in te richten, kan de organisatie daarna op eigen kracht vooruit, zónder langdurige en dure externe experts. De Triple A Methode® staat hiervoor borg, door ontbrekende kennis op maat samen te vatten en op didactische wijze over te brengen aan de projectdeelnemers.
Naast specifieke kennisgebieden behorend bij de centrale vraag van de verandering, kan het hierbij ook gaan om:
- Fusies en reorganisaties: typering, specifieke processen en benodigde stappen.
- Hoe een effectieve strategie te formuleren of te toetsen.
- Basisprincipes voor een effectief businessplan en van richtinggevende modellen.
- Keuze principes voor verandertrajecten.
- HRM-strategieën en -instrumenten.
- Marketing en marketing strategieën.
- Hoe werkt communicatie in groepen.
- Borging van kennisoverdracht binnen uw organisatie in het bijzonder ("hoe kan ik het de volgende keer zelf doen?"; een in uw organisatie eenvoudig toepasbare lessons-learned-cyclus).
- Financiële analyse modellen; hoe zinvolle management informatie in te richten.
- ICT-strategie en -alignment (afstemmen van ICT op uw business).
- Risico analyses.
- En uiteraard de onderliggende theorie behorend bij het onderwerp van de opdracht voor uw team.
De benodigde kennis en ervaring wordt op pragmatische wijze overgedragen, inclusief valkuilen en succesfactoren (de do's and dont's).
Indien bepaalde noodzakelijke expertise ontbreekt bij de organisatie of de medewerkers aan de Triple A Methode®, dan wordt alleen in de voorbereidingsfase deze expertise van elders ingeschakeld.
naar boven