Om welke vaardigheden van uw medewerkers kan het gaan?
Een project dat een verandering inzet, vraagt ook om nieuwe vaardigheden van uw medewerkers. Zodat die medewerkers zo effectief mogelijk kunnen functioneren in hun nieuwe omgeving, opdracht of team.
Afhankelijk van uw specifieke situatie leveren de volgende thema's een bijdrage aan het resultaat:
- (Interne) adviesvaardigheden.
- Analyse vaardigheden; oorzaak en gevolg redeneringen; met de goede dingen bezig gaan.
- Communicatieve vaardigheden, als basis voor samenwerken; individueel en in groepsverband.
- Computervaardigheden voor standaard kantoorautomatisering en specifieke softwarepakketten
- Teamvaardigheden; echter geen Ardennen-achtige-survival-trainingen, maar inzicht verkrijgen in waarom een team nu wel of niet goed draait en leert; afspraken maken binnen het eigen team.
- Effectief prepareren van business- en implementatieplannen.
- Het maken van project-specifieke financiële analyses.
- Onderhandelen, intern en extern.
- Effectief vergaderen.
- Methoden om draagvlak te creëren.
- Time management.
- Zinvol presenteren.
- Toepassen van (verschillende) leiderschaps- en coachings rollen.
- Opbouwen van project specifieke business cases.
- Project management, passend en benodigd bij de specifieke opdracht voor het team; geen standaard project management vaardigheden, maar alleen aanvullend op wat reeds bij uw organisatie in praktijk wordt gebracht.
Let wel: de Triple A Methode® zorgt ervoor dat uw medewerkers op eigen kracht de uitvoering kunnen verzorgen
naar boven