In welke situaties de Triple A Methode toepassen?
Processen optimaliseren, een of meerdere systemen aanpassen, een fusieproces starten, een overname succesvol realiseren, een nieuw product of dienst ontwikkelen en/of commercialiseren, een nieuwe business ontwikkelen, een bezuinigingsoperatie starten, ...................
Er bestaan vele redenen, waarom uw organisatie wil of moet veranderen. Dan kán het voorkomen, dat u niet zeker weet òf en hoe uw eigen medewerkers deze klus kunnen klaren.
De volgende situaties vragen om een start middels de Triple A Methode®:
- De oplossing van uw vraag bevat elementen van verandering, deadlines, risico's, eenmalige of nieuwe activiteiten.
- De organisatie heeft voldoende kwaliteit en capaciteit beschikbaar om de klus te klaren, maar een goede start en duw in de juiste richting is gewenst of kan veel geld en energie besparen.
- Bij complexe projecten, waarvoor een sterk team gecreëerd moet worden.
- In het geval van fusies, overnames, integratie of verzelfstandiging van organisatie-onderdelen.
- U wilt uw HR-processen doorlichten of HRM-instrumenten invoeren, waaronder bijvoorbeeld competentiemanagement en loopbaanbegeleiding.
- Er zijn situaties waarbij een cultuurverandering ingezet dient te worden.
- Bij reorganisaties in het algemeen, maar ook waarbij een outplacement strategie en -model ontwikkeld moet worden.
- Bij bezuinigingsoperaties en efficiency campagnes.
- Wanneer kritisch gekeken moet worden hoe draagvlak te creëren valt
- Bij de ontwikkeling van een nieuwe business, van business architecture tot en met het schrijven en implementeren van business plannen, inclusief e-business
- Tijdens de optimalisatie en/of herontwerp van processen
- U maakt veel gebruik van uitzendkrachten en wilt daarop besparen.
- Bij het inrichten van een administratieve organisatie.
- Bij innovatie projecten.
- Wanneer een nieuw softwarepakket gekozen moet worden.
- Bij de aanpassing en/of ontwikkeling plus in gebruik nemen van software pakketten.
- Bij het revitaliseren van stroef lopende organisatie onderdelen.
Let wel: de Triple A Methode® zorgt ervoor, dat uw medewerkers zélf de uitvoering kunnen verzorgen.
naar boven