Voorbeelden van het ontwikkelen van businessplannen en versnelde start-ups met de Triple-A Methode

Bij de roep om een goed business plan is vaak de benodigde diepgang en een adequate onderbouwing een issue. Ook het tempo speelt vaak een rol: het management wil liever gisteren beginnen dan vandaag, maar een goed "buikgevoel" ontbreekt nog. Vele organisaties schrijven business plannen er "even bij", ad hoc of ergo, besteden dat uit. Of zijn al gestart terwijl het businessplan nog moet worden opgesteld. Er is niets mis met "gut-feeling" en "gaan voor" de op straat liggende kansen. Daar waar geïnvesteerd moet worden wil men toch het rendement van de investering kunnen afwegen tegen andere opties. Triple-A heeft een methode ontwikkeld waarbij medewerkers van uw organisatie zelf de bouwstenen bepalen voor een business plan voor uw organisatie. Specifiek voor uw organisatie en bewust van de vele valkuilen en de van geval tot geval benodigde diepgang. Inclusief scenario's en business cases. En deze oefening wordt dan gecombineerd met de kick-start voor de (nieuwe) business zelf.
 

Met een jong bedrijf is de strategie en aanpak voor een tweede business lijn met duurzame kapitaalgoederen ontwikkeld, waarna de implementatie van een wereldwijd dealernetwerk ter hand is genomen.
Met een grote dienstverlener op de arbeidsmarkt is een methode ontwikkeld voor het toetsen van nieuwe kansen en initiatieven middels een eigen businessplan-filosofie en -uitwerking.

Een detailhandelsorganisatie annex dienstverlener wil in de naaste toekomst verder kunnen diversificeren, met het maximum synergie effect tussen de verschillende bedrijfsonderdelen. Hiervoor is in korte tijd een scenario ontwikkeld met een framework voor de benodigde business cases ter beoordeling van de van tijd tot tijd opkomende kansen.