Voorbeelden van strategie ontwikkelingstrajecten met de Triple-A Methode

Met een internationale uitzendonderneming is een nieuw bedrijfsconcept ontwikkeld en bedrijfsonderdeel opgestart. Management en medewerkers hebben structuur gekregen om op de bij hen passende wijze het concept uit te rollen (in twee jaar naar 40miljoen Euro).

Met een grote verzekeraar is de strategie aangaande de benodigde digitalisering van processen en werkzaamheden bepaald. Hierbij is rekening gehouden met de veelheid aan wensen, de soms moeizame besluitvorming en traagheid van (nieuwe en bestaande) systeemontwikkelingen.

In een korte tijd zijn vertegenwoordigers van verschillende disciplines en bedrijfsonderdelen (profit sector) door een gezamenlijk ontworpen crash course gehaald. Om daarna zelf de toekomstige strategie voor de organisatie te kunnen bepalen. Nauwgezet en goed onderbouwd. Inclusief scenario's en financiële analyses. En zodanig dat de deelnemers in de toekomst zelfstandig de strategie van hun business unit kunnen toetsen en bijstellen.

Gezien de veranderende markt voor en eisen aan een non-profit organisatie, ontstond de dringende noodzaak om snel nieuwe strategische richtingen en initiatieven te onderzoeken en te implementeren. In één week tijd is een specifiek team gevormd, getraind en middels snelle deskresearch ondersteund. Richtingen en een standaard implementatietraject zijn bepaald. Het eerste implementatieplan is inmiddels zelf uitgevoerd en wordt hergebruikt voor de volgende, nu zelfstandig gekozen product/marktcombinatie.