Voorbeelden van optimalisatie van processen, voorbereid en opgestart met de Triple-A Methode

 

Met een wereldwijde internationale financiële dienstverlener is een pilot project uitgevoerd om te komen tot een permanent hoog niveau van kennis over de eigen producten, procedures en optimale dienstverlening bij haar medewerkers. Effecten van het project zijn geweest:   omzetvergroting ,  faalkosten reductie,  medewerkers in staat stellen het werk uit te voeren met in achtneming van onderwerpen als wet- en regelgeving. De introductie van een uniek, uiterst laagdrempelig geautomatiseerd hulpmiddel, simpel in beheer, heeft hieraan ten grondslag gelegen.

Een lean-and-mean prijsvechter wil de interne processen continu verbeteren. De benodigde vaardigheden en procedures zijn tezamen met de medewerkers geconcretiseerd en ingevoerd.

Met een grote verzekeraar zijn een aantal interventies voorbereid en door de organisatie zelf geïmplementeerd, om de stagnerende projecten op het terrein van “electronisch werken” te versnellen.

Voor een internationaal logistiek bedrijf is de effectiviteit van het onderdeel “value added services” onderzocht. Met de eigen medewerkers en de uitzendorganisatie zijn twee trajecten ontwikkeld die de organisaties nu zelf uitvoeren.

Een grote fusie-organisatie wilde alle inkoopprocessen in één slag automatiseren. Met de eigen medewerkers en het management zijn de werkelijke knelpunten en de oorzaken daarvan in kaart gebracht. Als interventie om te voorkomen dat onnodige automatiseringstrajecten in gang zouden worden gezet. De meeste oorzaken zijn op kleine en behapbare schaal door de medewerkers weggenomen. Hierdoor is veel onnodige geldbesteding voorkomen en vooral veel menselijke energie bespaard.

Tezamen met de staf van een multinational is een efficiency campagne inclusief business cases en implementatieplan ontworpen, voor 22 wereldwijd verspreide operaties. Na een gecomprimeerde training en kick-off, heeft de staf deze campagne zelf uitgevoerd. Besparing wereldwijd: 8 % ofwel 26 miljoen USD/jaar.

Een woningbouw corporatie stond voor de opgave om in zeer korte tijd een rigoureuze bezuinigingsronde door te voeren. Gezien de historie en bedrijfscultuur was een groot afbreukrisico aanwezig. Tezamen met de directie, de administratieve medewerkers en enkele key personeelsleden, is in vijf dagen een praktische methode ontwikkeld waardoor de organisatieonderdelen zelf hun bijdrage konden definiëren en leveren aan de bezuinigingen. De doelstellingen werden overtroffen dankzij het gecreëerde zelfoplossend vermogen en draagvlak.