Voorbeelden fusie- en integratietrajecten met de Triple-A Methode

Een multinational met veel nieuw geacquireerde bedrijven had de wens om synergie winst te behalen middels een shared service center. Met een gemeenschappelijke projectorganisatie van opdrachtgever en leverancier zijn vijf business units en het shared service center omgezet naar de nieuwe informatiesystemen. Het traject besloeg de vormgeving/inrichting en de uiteindelijke implementatie. De bijbehorende supportafdeling en het management zijn daarvoor tegelijkertijd voorbereid.

Een internationale organisatie heeft op verschillende locaties de integratie van nieuw geacquireerde partners zelf geoptimaliseerd en uitgevoerd. Middels de Triple-A Methode was gezamenlijk een methodiek daarvoor ontwikkeld en getest. Met de "parent managers" en het fusieteam was een praktisch model ontwikkeld om de verschillende primaire en ondersteunende processen op elkaar af te stemmen. Inclusief een effectieve methode voor de benodigde trainingen. Elke nieuwe acquisitie kon daarmee eenvoudig worden geïntegreerd door de lokale medewerkers tezamen met één parent manager.

Als onderdeel van een wereldwijde organisatie zijn twee Nederlandse dochtermaatschappijen met 1200 medewerkers in korte tijd "gelijkwaardig" gefuseerd. Door de vorming en doelgerichte training van verschillende project teams, inclusief een kick-start-kick-off, kon deze integratie in drie maanden door de fusieorganisatie zelf worden bewerkstelligd. Zowel op strategisch, commercieel, administratief en HR-gebied, als qua ICT.